Základní informace
Dnešní obchodní prostředí se neustále vyvíjí. Globalizace, nové informační technologie a nové distribuční kanály mění pohled na marketing a způsob prodeje. Abychom mohli konkurovat v globálním prostředí, musíme získat přístup na nové trhy, vypořádat se s novými konkurenty a hlavně přistupovat k obchodnímu a marketingovému řízení z inovativnější perspektivy.
Spotřebitelé jsou stále náročnější a mají přístup k informacím, které jim pomáhají při rozhodování. Aby mohly společnosti splnit jejich požadavky, potřebují dobře připravené odborníky s aktualizovaným vzděláním v oblasti marketingu, schopností uspokojit stále více se měnící trh a schopností plně využít nové technologie.
Marketing je tedy bezpochyby základem fungujícího podniku. Je to organizační filozofie a soubor hlavních zásad pro interakci se zákazníky, konkurencí, spolupracovníky a okolím. Marketing zahrnuje plánování a realizaci koncepce, tvorby cen, propagace a distribuce myšlenek, zboží a služeb. Začíná identifikací a měřením potřeb a přání spotřebitelů, hodnocením konkurenčního prostředí, výběrem nejvhodnějších cílových skupin zákazníků a vypracováním marketingové strategie a programu realizace nabídky, která uspokojí potřeby spotřebitelů lépe než konkurence.
Struktura programu
V našem programu MBA v oblasti marketingu absolvujete důležité předměty od vedení organizací až po marketingové strategie, budete zkoumat nákupní zvyklosti, trendy a chování spotřebitelů. Hlavními cíli tohoto studijního programu je zlepšit schopnost absolventů posuzovat tržní příležitosti analýzou zákazníků, konkurentů, spolupracovníků, kontextu a silných a slabých stránek společnosti, vypracovat účinné marketingové strategie k dosažení cílů organizace, navrhnout program realizace strategie tak, abyste maximalizovali její šanci na úspěch a komunikovat a obhajovat svá doporučení jak z kvantitativního, tak z kvalitativního hlediska.
Studijní program je navržen tak, aby sloužil jako úvod do teorie a praxe marketingu. Budete zkoumat teorii a aplikace marketingových koncepcí prostřednictvím kombinace případů, diskusí a přednášek, čerpat materiály z různých zdrojů a prostředí, včetně služeb, spotřebitelských produktů a produktů pro podniky. Studium pro vás bude výzvou, abyste se učili a drželi krok s marketingovými trendy, abyste je mohli využít ve své současné nebo budoucí marketingové kariéře.
Studijní moduly
- Globální marketingový management
- Marketingová strategie
- Marketingová komunikace
- Marketingové řízení
- Marketing produktu a značky
- Branding
- Digitální marketing
- Marketing sociálních médií
- Spotřebitelské chování
- Reklama a podpora prodeje
Informace o studiu:
- 12 - 18 měsíců
- Čeština
- On-line
- 75 000,- Kč
- 60 ECTS
Knihovna
Proč studovat na EIFM
Chceme být vaším průvodcem na jedné z nejvýznamnějších cest, na kterou se ve vašem životě vydáte. Na cestě směřující k vašemu osobnímu růstu, kariérnímu zlepšení a naplnění vašich cílů. V průběhu této vaší cesty budeme dělat vše pro to, abyste naplno rozvíjeli svůj potenciál a ze studia na našem institutu vytěžili co možná nejvíce.
Obecný přehled
Rozvíjíme podnikatelského ducha
Efektivní výuka
Globální dosah
Osobní rozvoj
Kritické myšlení
Školné
Jste připraveni udělat další krok?
Pokud jste připraveni posunout svou kariéru i osobní život zase o kousek výše a chcete získat vzdělání s inovativním a praktickým přístupem, tak neváhejte!
Cena školného: 75 000,- Kč bez DPH
Školné za studium programu MBA činí 75 000,- Kč bez DPH. Platba může proběhnout jednorázově nebo být rozložena až do 5 bezúročných splátek. Před zahájením studia je vždy nutné uhradit první splátku ve výši 15.000 Kč.
Školné zahrnuje studijní materiály a přístup na všechny semináře či online přednášky pořádané European Institute of Finance & Management.
Přijímací řízení
V rámci přijímacího řízení nepodstupujete žádné testy, zkoušky či pohovory. Nutné je pouze splnit studijní podmínky, které jsou v případě studijního programu MBA následující:
- Ukončené alespoň bakalářské studium,
- Životopis s dostatečnými údaji o vašem vzdělání, dobrovolnické praxi, pracovních zkušenostech, případně mimoškolních aktivitách,
- Motivační dopis – V případě, že by přijímací komise měla pochybnosti o přijetí ke studiu, mohou požadovat motivační dopis, který by měl odrážet vaše profesní cíle, silné stránky, zaměření apod.
V případě zájmu o studium postupujte podle níže uvedených kroků a vydejte se na cestu ke studiu na EIFM.
Výběr studijní programu
Online přihláška
Přijímací komise
Osobní pohovor
Rozhodnutí o přijetí
Zahájení studia
Reference absolventů
Mgr. Pavel Vaněk, MBA
Ing. Ondřej Holeček, MBA
Mgr. Karolína Vacková, MBA
Ing. Marie Tumpachová, MBA
Mgr. Petr Morávek, MBA
Kariéra
Naše oddělení kariérních služeb je připraveno zajistit pro studenty ty nejlepší příležitosti k rozvoji jejich osobnosti, dovedností a schopností, aby dosáhli té nejlepší pracovní kariéry. V případě zájmu se každý student může na naše oddělení obrátit již během studia, případně po jeho absolvování.
Naši kolegové se podílí nejen na různých aktivitách, díky kterým spojují náš studijní institut s významnými národními i nadnárodními korporacemi, ale také budují partnerství s významnými společnostmi či organizacemi, abychom následně mohli našim studentům nabídnout rozmanité kariérní možnosti.
Pracovníci kariérního oddělení nabízí studentům řadu individualizovaných informací, mezi které lze zařadit například výčet nejlepších zaměstnavatelů, trendy a proces v oblasti nabírání talentů, statistiky průměrných platů a mezd, případně další podnětné informace, které absolventům pomohou vybrat si tu správnou kariérní cestu.
Předměty programu
Marketingové řízení je předmět, který se zabývá různými koncepcemi marketingových strategií, postupů a nových technik, které se mění v závislosti na požadavcích a potřebách spotřebitelů. Předmět pomáhá studentům seznámit se s marketingovým procesem, který zahrnuje plánování, stanovení cen a propagaci zboží a služeb na cílovém trhu a zaměřuje se na činnosti, jako jsou propagační techniky, mechanismy snižování nákladů, jakož i vytváření a udržování zákazníků pomocí pečlivé analýzy a předvídání situace na trhu.
Tento předmět se zabývá příležitostmi a problémy spojenými s globálním marketingem. Posuzuje se vliv kulturního, ekonomického, politického a technologického prostředí v různých zemích na marketing. Bude diskutován vztah mezi globálním marketingem a globální obchodní strategií. Budou probírány způsoby analýzy zákazníků a konkurentů v celosvětovém měřítku. Budou zkoumány strategie a taktiky pro rozvoj každého ze čtyř "P" na mezinárodní a globální úrovni, včetně rozvoje politiky produktů, služeb a značky, reklamních, propagačních a komunikačních plánů, distribučních kanálů a cenové politiky v globálním kontextu. Budou zkoumány přístupy k rozhodování o míře globalizace a lokalizace marketingu. Zabývat se budeme také klíčovými aspekty marketingu jak v globálním měřítku, tak v každém z hlavních regionů světa.
Marketingová komunikace je klíčovým aspektem celkového marketingového poslání společnosti a významným faktorem určujícím její úspěch na trhu. Cílem marketingové komunikace je zprostředkovat významy cílové skupině a vybudovat tak silnou značku. Tento předmět poskytuje studentům příležitost analyzovat, navrhovat a hodnotit různá komunikační a propagační rozhodnutí. Konkrétní témata zahrnují základní rozhodnutí v oblasti marketingové komunikace, kreativní brief, psaní sdělení/kopie, komunikační strategie a mediální strategie. Pro zkoumání těchto otázek poskytuje tento předmět relevantní a aktuální teorie, koncepty, techniky a modely v oblasti marketingové komunikace a propagace.
Hlavním cílem předmětu je poskytnout vám dovednosti a znalosti, které potřebujete k pochopení a fungování v oblasti marketingu. Důraz se klade na témata marketingového prostředí, chování spotřebitelů, segmentace trhu, cílení, positioningu, produktu, služeb, ceny, místa, propagace, reklamy a strategického marketingu integrovaná s tématy etiky a společenské odpovědnosti v souvislosti s marketingem. To vše bude integrováno s koncepty digitálního marketingu, což umožní zaměřit se na neustálý proces změny a obnovy marketingu. Jedním z cílů je, jak prodávat sebe sama, počínaje dobrými prezentačními dovednostmi a hlubším pochopením toho, jak správně zacházet s emocemi v různých situacích.
Cílem předmětu je zaměřit se na klíčová témata řízení značky a produktu, která pomohou současným i budoucím marketingovým manažerům v jejich schopnosti strategického rozhodování. Témata byla vybrána na základě odpovědnosti marketingových manažerů, nejnovějších trendů v odvětví a akademického výzkumu. Studium vychází ze stávajících modelů komunikace a spotřebitelského chování, aby se prozkoumalo mnoho otázek, kterým čelí moderní manažer značky. Mezi hlavní témata patří: hodnocení značek, značky a jejich vztahy se spotřebiteli, jak vytvářet kapitál značky a nástroje potřebné k řízení kapitálu v čase.
Cílem předmětu je vybavit studenty znalostmi a schopnostmi, které jim umožní pochopit a analyzovat řízení značky a brandingu z pohledu firem a spotřebitelů. Tohoto cíle bude dosaženo pečlivou analýzou klíčových pojmů týkajících se tohoto předmětu: firemní perspektiva; vývoj značky a architektury značky; definice a úloha marketingového mixu; integrace marketingové komunikace a řízení značky; vnímání značky spotřebiteli; atd.
Předmět se zaměřuje na pochopení a předvídání spotřebitelského chování prostřednictvím integrace teorií z psychologie, sociologie, antropologie a ekonomie. Důraz bude kladen na to, jak je chování utvářeno vnitřními a vnějšími vlivy. Rozhodování spotřebitelů je často složité a zdaleka ne racionální. Probíraná témata zahrnují význam spotřebitelského chování a výzkumu, vnitřní vlivy, jako je motivace a angažovanost, osobnost, sebepojetí, životní styl, vnímání, učení, utváření a změna postojů a komunikace, vnější vlivy, jako je kultura, subkultura, sociální třída, referenční skupiny a rodina a šíření inovací, a rozhodování spotřebitelů.
Předmět se zabývá prvky reklamy a podpory prodeje v podnikatelském prostředí. Témata zahrnují reklamní apely a podporu prodeje, výběr médií, využití reklamy a podpory prodeje jako marketingového nástroje a způsoby testování účinnosti. Po jeho absolvování by studenti měli být schopni prokázat pochopení probíraných konceptů prostřednictvím jejich aplikace a budou schopni především vysvětlit použití reklamy a podpory prodeje jako marketingového nástroje, popsat reklamní a propagační apely, vysvětlit vhodný výběr médií a pojednávat o způsobech testování účinnosti reklamy a podpory prodeje.
Důležitost strategické přítomnosti na sociálních sítích pro moderní podniky nelze podceňovat. Sociální média se vyvinula tak, aby sloužila jako lepidlo, které spojuje a zlepšuje digitální marketingovou strategii a celkovou zkušenost značky pro spotřebitele, od vytváření místa pro přímý kontakt se spotřebiteli přes poskytování informací o nákupním chování až po zvyšování hodnocení SEO. Tento předmět vás naučí pracovat s různými platformami sociálních médií a jejich nástroji a technikami a jeho cílem je udělat z vás zkušeného marketéra sociálních médií s využitím účinných a osvědčených metodik. Po jeho úspěšném absolvování budete schopni formulovat marketingovou strategii sociálních médií odpovídající vašim potřebám, realizovat účinné marketingové kampaně na sociálních sítích, ovlivňovat povědomí o své značce využitím více kanálů sociálních médií a budovat vztahy s cílovou skupinou a podporovat její zapojení.
Tento předmět je sestaven jako úvod do světa digitální a online reklamy. Budeme se v něm zabývat všemi různými typy digitálních reklamních jednotek, reklamními partnery, procesem, nákupem a dalšími informacemi. Je ideální pro všechny, kteří se zajímají o reklamu svého podniku na internetu, hledají práci v oblasti plánování digitálních médií, zajímá je, jak se velké značky rozhodují o umístění reklamy na internetu, studenty zaměřené na marketing a reklamu nebo ty, které obecně zajímá, jak se vytvářejí a servírují reklamy, které vidíte na internetu.